Sistemele de tip Call Center sunt centrale specializate şi optimizate pentru comunicaţia cu clienţii. Ele pot fi utilizate pentru urmatoarele tipuri de comunicare:
Aceste sisteme pot face faţa cu succes oricaror cerinţe suplimentare prin funcţionalitaţile avansate de care dispun, permiţand:
Dacă pentru sistemele inbound de obicei nu există cerinţe speciale (în afara unui sistem care să facă faţă traficului mărit faţă de o centrală normală de birou), pentru sistemele outbound se pune accentul pe modalitatea de apelare a clienţilor (manuală sau automată) care să asigure un randament de comunicare cât mai mare.
Mai jos sunt exemplificate caracteristicile sistemelor hardware care pot asigura funcţionalitatile unui Call Center mixt cu un raport de apelare de 4:1.
Număr de agenţi | Sistem | Procesor |
Memorie | Observaţii |
---|---|---|---|---|
până la 15 |
1 | 4 core @ 3 GHz | 4 GB |
DB/WEB/Asterisk |
până la 30 |
2 | 4 core @ 3 GHz | 4 GB |
DB/WEB+Asterisk |
până la 75 |
4 | 4 core @ 3 GHz | 4 GB |
DB+ WEB+Asterisk |
până la 150 |
1 5 |
8 core @ 3 GHz 4 core @ 3 GHz |
8 GB 4 GB |
DB WEB + Asterisk |
până la 250 |
1 8 |
8 core @ 3 GHz 4 core @ 3 GHz |
16 GB 4 GB |
DB WEB + Asterisk |
până la 500 |
1 2 16 |
16 core @ 3 GHz 4 core @ 3 GHz 4 core @ 3 GHz |
32 GB 4 GB 4 GB |
DB WEB Asterisk |